Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad en Ondernemingsraad (gemiddeld 8 uur/maand)

We zoeken een ambtelijk secretaris ter ondersteuning van de cliëntenraad (CR) en ondernemingsraad (OR).

Wat doet een ambtelijk secretaris?

Als Ambtelijk Secretaris werk je nauw samen met de leden van de Ondernemingsraad en de Cliëntenraad om een effectieve, transparante en constructieve samenwerking te bevorderen. Je bent verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van de CR en OR, en het coördineren, bewaken en structureren van de werkzaamheden. Jij helpt om zaken vanuit het cliëntperspectief of het medewerkerperspectief te zien en houdt daarbij de relevante wet- en regelgeving in het oog.

Hoe vaak komen de CR en OR bijeen?

Zowel de CR als de OR heeft viermaal per jaar overleg met het management en directie. Daarnaast is er viermaal per jaar een onderling overleg. Ook vindt er éénmaal per jaar het zogenoemde artikel 24 overleg plaats met bestuur, directie, RvC, CR en OR.

Hoeveel leden hebben CR en OR?

De CR heeft drie leden en de OR bestaat uit vijf leden.

Wat ga je doen?

Jij hebt een belangrijke rol in het organiseren van de werkzaamheden van de CR en OR zodat zij hun taken goed kunnen uitvoeren:

  • Het organiseren van vergaderingen en het opstellen van agenda’s
  • Verslaglegging en archivering van vergaderingen en besluiten
  • Het ondersteunen van de CR en OR bij advies- en instemmingsaanvragen
  • Het bevorderen van goede communicatie tussen de CR, OR, het bestuur en de medewerkers
  • Het monitoren van relevante wet- en regelgeving en het vertalen ervan naar de organisatie.

Wat neem je mee?

  • HBO werk- en denkniveau, functie-relevante opleiding
  • Kennis van medezeggenschapswetgeving en ervaring in een vergelijkbare functie
  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden
  • Analytisch vermogen en het vermogen om complexe vraagstukken te begrijpen en te vertalen naar praktische oplossingen
  • Integer, discreet en in staat om vertrouwelijke informatie te behandelen
  • Een proactieve en resultaatgerichte houding.

Wat is ons aanbod?

  • Een Inlenersovereenkomst ZZP voor een jaar, met intentie tot verlenging in overleg met de raden
  • Gemiddeld 8 uur per maand, afhankelijk van de overleggen vaste uren, daarnaast zelf flexibel in te delen
  • Uurtarief in overleg
  • Een sociale en warme sfeer, waar je je snel thuis voelt.

Vragen? Meer informatie?

Neem contact op met Marjolein Boots, manager interne organisatie,
via solliciteren@hzwhuisartsenzorg.nl.

Sollicitatieprocedure

Graag ontvangen wij jouw sollicitatie (motivatiebrief en CV) uiterlijk dinsdag
19 maart 2024 via solliciteren@hzwhuisartsenzorg.nl.