Op deze pagina delen we handige tips en weetjes over Topicus Spoed EPD.
Vragen
S-regel
“Wist je dat de S-regel DA niet meekomt in het waarneembericht?”
Praktijkhouders ontvangen een waarneembericht met informatie over het contact tussen HAP en patiënt, Vervelend als er staat: ‘zie hierboven’, want er staat niks relevants boven. De huisarts die dit invult gaat ervan uit dat de S-regel van de triagist ook wordt meegenomen in het waarneembericht. Dat klopt niet! Je moet het handmatig kopiëren en in de S-regel van de huisarts plakken.
Mijn Patiënten
Het patiënten informatiesysteem van de Huisartsenpost (Topicus) is gekoppeld aan het HIS van de dagpraktijk. Vanuit het HIS (o.a. Promedico en Medicom) kan je via de zogenaamde ‘zorgportaal’ knop, ‘Mijn patiënten’ openen.
Wist je dat..
- Het mogelijk is om feedback te geven en te ontvangen van de waarnemer via ‘Mijn patiënten’?
- Overdrachten, wijzigen en beheren van de eigen patiënten via ‘Mijn patiënten’ verlopen?
- “Mijn patiënten” inzicht geeft in de eigen patiënten die geweest zijn op de huisartsenpost?
- Er nog veel meer kan in ‘Mijn patiënten’?
Wil je meer weten over ‘Mijn Patiënten’?
Elke medewerker van de dagpraktijk met een eigen UZI pas kan toegang krijgen tot deze module. Wil je toegang tot deze module aanvragen voor een medewerker? Mail ons de volgende gegevens:
- Naam praktijk
- Volledige naam medewerker
- Uzi pas nummer
- Eerder met Topicus / Spoed EPD gewerkt (alle gebruikers staan namelijk in een landelijke database)
Ook voor de volledige handleiding van de ‘Mijn patiënten module’ kun je contact opnemen met Andrea.
Hoe verwijs ik vanaf de Huisartsenpost?
Het patiënten informatiesysteem van de Huisartsenpost, VIPLive Spoed EPD van Topicus, heeft een speciale knop voor verwijzingen binnen het SOEP veld. Door gebruik te maken van deze digitale verwijsknop, wordt de verwijzing automatisch aangemaakt en is er een optie “verzenden of afdrukken”.