FAQ

Neem contact met ons op als je vraag nog steeds niet beantwoord is na het lezen van de onderstaande veel gestelde vragen.

Hoe wordt GGZ zorg ingekocht?

Wanneer is een oudere kwetsbaar?

Hoe zit het met de bekostiging van de ouderenzorg?

Mag de POH ook een ACP/PZP formulier invullen?

Moet het ACP/PZP formulier helemaal ingevuld worden of kan dit ook deels?

Kan ik overstappen naar een ander GLI-programma?

Hoe werkt de uitbetaling van het nieuwe HAP rooster?

Hoe kan ik een AIOS toevoegen?

Waar vind ik mijn rooster en hoe kan ik mijn rooster downloaden?

Waarom gaan we vrij roosteren op de Huisartsenposten?

Hoe kan ik mijn dienst op de Huisartsenpost ruilen of overdragen?

Wordt er in het rooster rekening gehouden met mijn persoonlijke situatie?

Hoe werkt het quotum?

Welke rollen zijn er bij het vrij roosteren op de Huisartsenposten?

Wat is het roosterproces voor de Huisartsenposten Zaanstreek Waterland?

Waar kan ik de vragenlijst voor Positieve Gezondheid digitaal laten invullen?

Waar vind ik een netwerkkaart voor mijn wijk?

Waar kan ik patiëntenfolders en patiënteninformatie vinden over Positieve Gezondheid?

Welke ICPC-code gebruik ik voor het andere gesprek?

Is het ingevulde PZP-formulier zichtbaar op de HAP als er geen LSP toestemming is van de patiënt?

Hoe registreer ik PZP gesprekken in VIPLive?

Kan je een uitdraai krijgen van de ingevulde PZP gesprekken?

Waar vind ik handleidingen voor het gebruik van VIPLive?

Een Oekraïense vluchteling meldt zich bij mijn praktijk met een medische vraag. Wat moet ik doen?

Hoe registreer ik patiënten met problemen met taal in het HIS?

Kan ik een patiënt zonder BSN doorverwijzen via Zorgdomein?

Hoe kan ik declareren bij CAK?

Kan ik labonderzoek aanvragen voor Oekraïense vluchtelingen?

Hoe wordt voorgeschreven medicatie aan Oekraïense vluchtelingen vergoed?

Kan ik een Oekraïense vluchteling doorsturen naar het ziekenhuis?

Waar kan ik mij aanmelden als GLI-aanbieder

Waar kan ik informatie voor patiënten vinden over ketenzorg?

Waaruit bestaan de werkzaamheden bij het Zorgprogramma kwetsbare ouderen?

Welke ICPC codes moet ik gebruiken voor ouderenzorg in mijn HIS?

Wanneer kan ik een specialist ouderengeneeskunde (SO) inzetten en hoe werkt dit?

Wat zijn de contactgegevens van het Coördinatiepunt Ouderenzorg Noord Holland?

Waar vind ik een overzicht van alle GLI-aanbieders in Zaanstreek Waterland?

Wat houdt een GLI-programma in?

Wordt GLI vergoed door de zorgverzekeraar?

Wanneer mag ik de OPEN subsidie declareren?

Portaal “aanschaffen” betekent jaarlijkse kosten. Voor OPEN wordt eenmalig uitgekeerd. Hoe kijken we daar als huisarts tegenaan?

Ik heb een huisartspraktijk overgenomen wat moet ik voor OPEN regelen?

Hoe zorg ik voor juiste registratie van ketenzorg patiënten?

Welke Wijkcoördinator kan mij helpen?