Social Media campagne Huisartsenposten Zaanstreek Waterland

4 minuten

Er was een wens om aan een groter publiek kenbaar te maken waar de Huisartsenpost voor bedoeld is én waar men terecht kan met niet urgente vragen (zoals Thuisarts.nl). Een social media campagne bleek hier uitermate geschikt voor. Beperkt budget én gericht kunnen adverteren op doelgroepniveau.

Van 12 oktober t/m 10 november draaiden er twee verschillende online campagnes met ieder drie verschillende advertenties. De advertenties werden getoond op o.a. Facebook en Instagram tijdlijn, maar ook op specifieke advertentieruimte op diverse (grotere) sites. Door het gebruik van cookies op de website www.huisartsenposten.nl konden we doelgroepen verfijnen.

Wat is de Huisartsenpost?

De campagne ‘Wat is de Huisartsenpost?’ liet vooral zien waar we voor zijn én dat de Huisartsenpost niet je eigen huisarts vervangt. Op de landingspagina (pagina na de ‘meer informatie’ knop) stond meer informatie hoe de Huisartsenpost werkt. Wanneer bel je 112 en wanneer de Huisartsenpost? Waarom moet je altijd bellen? En antwoord op de vraag of je eigen huisarts ook op de Huisartsenpost werkt.

Help mijn kind heeft…

De campagne ‘Help mijn kind heeft…’ liet verschillende scenario’s zien aan ouders met jonge kinderen. Op de landingspagina (pagina na de ‘meer informatie’ knop) stond een link naar informatie van Thuisarts.nl. Bij deze campagne moet gezegd worden dat ‘Kind met koorts’ ver uit het beste scoorde en hier het meeste budget op in is gezet.

Resultaten

Totale weergave: 40.000 keer, waarbij er 22.000 individuele personen zijn bereikt.
Gemiddeld heeft 10% op de knop ‘meer lezen’ en ‘meer informatie’ geklikt.
Gemiddelde prijs voor 1.000 weergave was € 7,50.

We zijn enorm blij met de resultaten die dit heeft opgeleverd. Digitaal adverteren gaat zeker in de toekomst een vervolg krijgen.

Meer weten over de social media van de Huisartsenposten en de campagne?

Mijntje Zaat

Communicatieadviseur 06-12750101 m.zaat@hzwhuisartsenzorg.nl