Sinds medio april is de nieuwe website van HZW in de lucht. Reden voor een interview met Mijntje Zaat, communicatiemedewerker.
“Mocht je wat missen geef het door! We zijn nog niet helemaal klaar met alles er opnieuw op te zetten.”
Wat was de reden voor een nieuwe website?
“Zowel de oude informatie van de voormalige SEZ website als van de oude HZW website zijn in een nieuw jasje gestopt. Alle teksten zijn kritisch bekeken en alleen actuele informatie staat op de website.”
“Mocht je wat missen geef het door! We zijn nog niet helemaal klaar met alles er opnieuw op te zetten.”
Wat was in dit project de uitdaging?
Mijntje lacht en roept direct: “Leesbare teksten en beeld!”
“We schrijven, vaak onbewust, veel te lange zinnen. Korter en krachtiger is mijn motto. Niet onnodig ingewikkeld doen. Waarom iets zeggen met 20 woorden als het ook met 5 kan? Onze doelgroep, zorgprofessionals, heeft het al druk zat. Je boodschap moet je dus zo concreet en duidelijk mogelijk overbrengen.
Daarnaast was beeld ook wel een uitdaging. Als je zoekt op huisarts in een willekeurige beeldbank, kom je al gauw uit bij een foto van een witte oude man in een witte jas. Dat willen we niet, want dit is niet de werkelijkheid. Onze regio is meer divers. Bovendien heeft de huisarts ook geen witte jas aan. Maar goed zoeken loont. We hebben naast eigen foto’s ook mooie stockfoto’s op de website. Maar mocht een praktijk het leuk vinden om fotomodel te zijn, dan is dat natuurlijk ook altijd heel erg leuk. Kom maar op met de aanmeldingen!”
Waar ben je trots op?
“Het moest (nog) duidelijker zijn wat HZW doet, maar ook dat het inschrijven voor nascholingen en de diverse netwerkbijeenkomsten makkelijker verloopt,” vertelt Mijntje. “Dat laatste moest intern ook een efficiency-slag zijn. Meer automatiseren, waardoor we niet zelf allerlei aanmeldlijstjes bij hoeven te houden en losse ‘bedankt-voor-je-aanmelding’ mails moeten sturen. De Agenda is een mooi overzicht van zowel de netwerkbijeenkomsten als de nascholingen die wij (mede)organiseren.”