Irma Geestman is kwaliteits- en klachtenfunctionaris.
Ze doet haar werk niet alleen voor HZW, maar ook voor dagpraktijken die hiervoor een aanvullend contract hebben.
Weten wat voor extra gemak een externe klachtenregeling kan opleveren? Neem contact met ons op!
“Door mijn ruim 20 jaar ervaring bij de Huisartsenposten kijk ik op een andere manier naar kwaliteit en verbeteren.”
Voordelen
- Bekend in de regio; Een klacht is altijd vervelend, maar ook een kans om van te leren. Dit kan op praktijkniveau en in de keten. Irma kent de regio en is bekend bij veel artsen.
- Oog voor de relatie met de patiënt; Een van de doelen van een goede klachtenafhandeling is herstel van vertrouwen. Bij een goede (behandel) relatie zijn zowel zorgverlener als patiënt gebaad.
- Snelle, juiste en persoonlijke afhandeling; Er wordt snel, vertrouwd en laagdrempelig contact opgenomen met altijd ruimte voor hoor en wederhoor.
Ervaring van een huisarts
“Het is altijd schrikken als je als arts een klacht krijgt. Niet fijn voor de patiënt, niet fijn voor je ego. Je maakt je zorgen over wat het allemaal voor gevolgen kan hebben.
Gelukkig had de klachtenfunctionaris direct al contact opgenomen met de klaagster/patiënt en was dat gesprek prettig verlopen.
Ik heb daarna zelf, op advies van de klachtenfunctionaris, contact opgenomen met de patiënt. Toegeven dat er een verkeerde diagnose is gesteld blijft pijnlijk.
Achteraf heeft de klachtenfunctionaris nog contact opgenomen met de klaagster/patiënt om te kijken of die tevreden was. Dat was het geval en daarmee was de klacht afgehandeld.”