Jeannette van der Starre is secretaris van de Cliëntenraad (CR).
De Cliëntenraad komt op voor de belangen van de inwoners van Zaanstreek en Waterland. De raad denkt mee en heeft inspraak in het beleid van HZW met als doel, vanuit een patiënten-perspectief, de zorgverlening te verbeteren.
De raad vormt een brug tussen wat belangrijk is voor de cliënten en de beslissingen die HZW neemt. Daar wordt de zorg beter van!
“Een steentje bijdragen aan betere zorg!”
Waarom wilde je graag in de Cliëntenraad?
Jeannette lacht en roept direct: “Ik werd getipt dat deze vacature er was. Ik heb zelf jarenlang in verschillende functies in de zorg gewerkt. Van kraamverzorgster tot teamleider bij een psychogeriatrische afdeling.
Door mijn chronische ziekte heb ik, helaas, zelf enorm veel patiëntervaring gekregen. Deze ervaring wil ik nuttig gebruiken. Ik wil graag bijdragen.”
Wat doe je als lid van de Cliëntenraad?
“Meeluisteren en praten, maar ook veel inlezen over onderwerpen en kennismaken.
Ik vind het belangrijk dat er patiëntgerichte zorg is. Breder kijken dan alleen de ziekte van de patiënt gebeurt bij Positieve Gezondheid. Gelukkig gebeurt dat al steeds meer en meer. Iedereen is anders. Dat houden wij ook in ons achterhoofd bij de Cliëntenraad.”
Wat vind je leuk aan de Cliëntenraad?
“Als Cliëntenraad worden we serieus genomen. Dat is fijn. Onze mening is belangrijk.
Ik ben trots dat ik hier de energie voor op kan brengen, om hier aan mee te doen.”
Contact met de Cliëntenraad
Heb je iets opgemerkt of zie je verbeterpunten t.a.v. de Huisartsenposten Zaanstreek Waterland of de huisartsenzorg in onze regio? Neem dan contact met ons op.
Contactadres: clientenraad@hzwhuisartsenzorg.nl.
De Cliëntenraad is geen klachtencommissie. Heb je een tip, compliment of klacht over de Huisartsenposten Zaanstreek Waterland? Vul dan dit formulier in.